Preluarea autocitirilor prin intermediul formularului online

Utilizarea serviciului se poate face numai de catre furnizorii care au semnat anexa la contractul de prestatii servicii prin care isi exprima acordul cu privire la preluarea informatiilor transmise de consumatori prin intermediul formularului online existent la http://www.furnizorenergie.ro/autocitiri/

Transmiterea autocitirilor pentru fiecare loc de consum se face in perioada ultimelor trei zile calendaristice ale lunii in curs, pana cel mai tarziu in prima zi lucratoare a lunii urmatoare.

Datele introduse de consumator vor fi:

  1. Data efectuarii citirii
  2. Raspunsul DA sau NU la intrebarea: "Citirea s-a efectua in prezenta reprezentantului operatorului de masurare?"
    1. Daca DA - numele si prenumele acestuia
  3. In functie de tipul contorului:
    1. Pentru contoarele monofazate:
      1. Indexul afisat si o fotografie a acestuia
    2. Pentru contoarele trifazate:
      1. Indexul energiei electrice active (identificator ecran, valoare index, foto)
      2. Indexul energiei electrice reactive inductive (identificator ecran, valoare index, foto)
      3. Indexul energiei electrice reactive capacitive (identificator ecran, valoare index, foto)

In fiecare fotografie trimisa, vor trebui sa fie vizibile seria contorului, informatia de identificator ecran si indexul afisat.

Consumatorul primeste un email de confirmare a datelor transmise, care include si o comparatie a valorilor fata de luna anterioara (daca exista informatia in sistemul nostru). In cazul in care exista informatia referitoare la pretul de facturare a energiei electrice active consumatorul va primi si o valoare estimata a facturii pe care urmeaza sa o primeasca.

Furnizorul primeste exact aceleasi informatii ca si consumatorul intr-un email distinct.

La ambele emailuri sunt atasate (daca exista) fotografiile incarcate de consumator. In situatia in care una dintre fotografii este neconcludenta, furnizorul va putea cere consumatorului fie reluarea procesului de transmitere a autocitirii, fie incarcarea unei noi fotografii mai clare a pentru pozitia la care este necesar.

In cazul consumatorilor pentru care furnizorul a incheiat contractul de furnizare prin intermediul platformei, pretul serviciului de preluare a autocitirilor este zero.

In prima zi lucratoare a lunii urmatoare, la ora 17:00, platforma va genera tabelul care contine autocitirile preluate si il va transmite prin email atat catre furnizorul de energie si catre operatorul de retea, in vederea gestionarii datelor dupa cum este considerat de cuviinta de fiecare parte.

In cazul in care, in decursul unei luni calendaristice, la oricare dintre locatiile existente, are loc o inlocuire de contor, consumatorul este sfatuit sa transmita prin intermediul unui formular existent la http://www.furnizorenergie.ro/autocitiri/inlocuire-contor/ copia scanata a bonului de miscare sau a documentului pe baza caruia s-a efectuat inlocuirea contorului. Aceasta operatie se considera autocitire transmisa si se taxeaza ca si orice alta autocitire.


ANEXA la contractul de prestatii servicii nr. ...... din .............

PRESTAREA SERVICIULUI DE PRELUARE A AUTOCITIRILOR

Art.1. Partile convin ca PRESTATORUL sa organizeze preluarea autocitirilor de la oricare dintre consumatorii BENEFICIARULUI prin organizarea unei platforme care sa indeplineasca urmatoarele functiuni:
a. Sa permita consumatorului introducerea valorilor indecsilor afisati de contoarele existente in fiecare locatie, precum si a fotografiilor prezentate de consumatori cu ocazia autocitirilor;
b. Sa transmita catre consumatori, prin email, la datele specificate in contractele acestora, informari cu privire la posibilitatea de a transmite autocitirea pentru fiecare loc de consum;
c. Sa transmita catre consumatori instructiuni cu privire la modul de citire a contoarelor aflate in locatiile acestora, in functie de tipul contorului instalat in locatie;
d. Sa transmita atat catre consumator cat si catre BENEFICIAR fiecare autocitire impreuna cu istoricul existent cu privire la fiecare loc de consum;

Art.2. Consumatorii vor primi informari de transmitere a autocitirilor cu urmatoarea frecventa:
a. La data semnarii notificarii de schimbare a furnizorului
b. La data inceperii contractului de furnizare
c. In perioada ultimelor trei zile de calendaristice ale lunii si pana in prima zi lucratoare a lunii urmatoare, pentru locurile de consum la care citirea se face la fata locului.
d. La data aparitiei modificarilor legislative care impun modificari ale tarifelor care urmeaza sa fie aplicate (schimbare tarife de transport, schimbare tarife de distributie, schimbare cota de aplicare a certificatelor verzi, etc.), inclusiv pentru consumatorii care au instalate contoare cu telecitire.
e. La fiecare schimbare a aparatului efectuata de operatorul de masurare in prezenta consumatorului.
f. La data incetarii contractului de furnizare sau la data prelungirii acestuia.

Art.3. BENEFICIARUL va pune la dispozitia PRESTATORULUI:
a. Subdomeniul http://autocitiri. ... .ro prin redirectarea acestuia catre adresa IP: ... .
b. Username si parola pentru casuta de email autocitiri@....ro in vederea utilizarii acesteia pentru trimiterea si primirea de informatii catre si de la consumatori.
c. La inceperea contractului, lista locurilor de consum pentru care urmeaza a fi gestionate autocitirile, in format electronic. Informatiile care se vor transmite vor fi urmatoarele:
- in cazul persoanelor juridice - CUI, adresa de email
- in cazul persoanelor fizice - CNP, Nume de familie, Prenume, adresa de email
- pentru fiecare loc de consum - CUI/CNP, POD, Serie contor, Constanta de masurare, numarul de ecrane necesar pentru citire (1,3,8), data finala a contractului de furnizare aplicabil la locul de consum in cauza
- continutul si formatul emailurilor care se transmit catre consumatori, in vederea utilizarii acestuia de catre PRESTATOR.

Art.4. PRESTATORUL va pune la dispozitia BENEFICIARULUI:
a. Spatiul necesar pe server pentru gestionarea bazei de date si a fotografiilor preluate
b. Interfetele de utilizare necesare preluarii datelor de la consumatori
c. Interfetele necesare gestionarii datelor de catre BENEFICIAR dupa cum urmeaza:
- interfata pentru afisarea tuturor valorilor transmise de consumatori
- interfata pentru adaugarea unui consumator nou si a locurilor de consum utilizate de acesta
d. Link-urile de acces catre interfetele specifice fiecarui loc de consum asa cum sunt acestea transmise consumatorilor

Art.5. Partile convin ca:
a. Toate aplicatiile informatice dezvoltate pentru realizarea platformei sunt proprietatea intelectuala a PRESTATORULUI.
b. Nicio aplicatie nu va fi gazduita sau nu va rula pe niciunul dintre serverele care nu se afla in gestiunea directa a PRESTATORULUI.
c. Informatiile preluate si/sau predate intre parti sunt confidentiale si nu pot fi instrainate catre terti de catre PRESTATOR.
d. Utilizarea informatiilor de catre PRESTATOR in alte scopuri decat cel prevazut in prezenta anexa este strict interzisa. Incalcarea acestei clauze atrage dupa sine rezilierea imediata a contractului si plata unor daune echivalente cu 100 lei/loc de consum existent la data constatarii acesteia de catre orice autoritate abilitata.
e. Orice email trimis de PRESTATOR in numele si pe seama BENEFICIARULUI sa fie depus in casuta de email prevazuta la Art.3 lit.b in momentul transmiterii acestuia.
f. PRESTATORUL nu va avea niciun fel de interactiune directa cu consumatorul fara acordul scris al BENEFICIARULUI.

Art.6. Aceasta activitate se va derula pe perioada nedeterminata.

Art.7. Preluarea autocitirilor se va face pana in ultima zi a fiecarui contract de furnizare.

Art.8. Pretul platit PRESTATORULUI va fi de 1 (unu) leu pentru fiecare autocitire preluata, minim 250 lei + TVA/luna.

Art.9. Facturarea serviciului se va efectua pentru fiecare 50 (cincizeci) de autocitiri preluate.

Art.10. Oricare dintre parti are dreptul de a rezilia prezenta anexa in orice moment, dupa transmiterea unei notificari cu 30 (treizeci) de zile inainte de data efectiva a rezilierii.

Costul operatiei este de: 1,00 lei+TVA/autocitire preluata

<< INAPOI LA LISTA DE SERVICII SUPLIMENTARE